Hästfri dag (nästan) och begynnade 28-årskris

Idag har Peter och jag tagit bilen till Norrköping. Målet var att köpa lite kläder. Målet uppfyllt sånär som på en vårjacka. Tre par skor (till priset av ett par kan man säga) ljusblåa jeans (inköpta i en affär för de under 25 år), några tröjor och lite schampo och sånt. Norrköping är faktiskt ganska fint, många fina parker, som i och för sig bara sågs från bilen. Vädret var inte på topp så det kändes inte som läge för att slå sig ner i nån park idag precis.

Lunchen intogs på ett ställe som hette Kökskompaniet (eller nåt liknande) Peter beställde räkwok och jag kyckling faijitas. Kanske den första restaurang som misslyckas med nudelwok. Den luktade så illa att jag också tappade matlusten. Inget att rekommendera alltså.

image108 Äcklig wok...

Sen åkte vi förbi stallet för att pyssla om Grållans sår och ge henne medicinen. Såret såg otroligt mycket bättre ut och hon skrittar helt obehindrat så det ser än så länge ljust ut för hennes del. Skönt!

Efter det blev det en tur till mataffären och mat för kursen i morgon inhandlades. I morgon blir det taco och så fika förstås.

Nu ikväll har vi (läs Peter) ägnat oss åt trädgårdsarbete i form av gräsklippning. Som ni kan se på kortet så tar det ganska lång tid. Eftersom vi bara har en handjagare så blir det ganska svettigt för stackars Peter...

image110

Ett drag åt det hållet...

image111

..och ett åt andra hållet så är det klart...

image112

Mina penseér (risk för att jag gör bort mig nu men det kan väl inte vara nåt annat än penseér? Eller?) som jag planterade för ett par veckor sen har äntligen slagit ut.

Nu har vi grillat korv och jag har lärt mig att äta senap. (Tack Emmi!)

Hmm kan det vara så att testet jag gjorde igår stämde? Jag gjorde ett test där man fick reda på sin mentala ålder (eller nåt) tror sidan hette vuxenpoäng.com  I alla fall så var jag 37.9 år. Jag vart så j**la arg. När man fick resultatet fick man frågan om jag ville göra om testet. Då blev jag 29. Lite bättre i alla fall.

Oh shit jag planterar penseér och äter senap, vad är det som händer? Detta är absolut en 28-årskris två veckor för tidigt...





Kommentarer
Postat av: Sofie & WB

Nu är det helt kört Lotta! Gammal-som-gatan poäng borde du ha för senapen!!! ;-)

Kram Sofie

2008-05-04 @ 22:24:03
URL: http://www.freewebs.com/superbullterrier/
Postat av: Lotta

Åh jag vet, det är hemskt...
;)

2008-05-05 @ 22:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0