Härlig dag!

Gårdagen var en ganska deppig historia. Eller förresten det hände en del bra och roliga saker med men överlag ganska deppig... Mest på grund av att vår farmor drabbades av en hjärtattack, men den var inte så allvarlig som tur var. Hon blir i alla fall kvar på sjukhuset ett tag.

Redan när jag vaknade i morse så kändes det som att den här dagen skulle bli bätre och det blev den också! 

Men om vi börjar med igår så tränade jag för Liane och jag red kürprogrammet i verkligheten till musik för första gången. Det funkade sådär... Liane hade såklart massor av bra tips hur vi kunde förbättra det. Efter ett långt samtal med Emil så kom vi fram till en ny galopplåt och en ny skrittlåt. Eller egentligen bytte vi så att skrittlåten som vi hade från början blev galopplåt och passagelåten fick även bli skrittlåt. 


image189

Emil in action.

Annars så gick Generalen ganska bra, men seriebytena i varje funkade helt plötsligt inte alls. Lianes enda kommentar till det var att alla kan ha en dålig dag vi bråkar inte om det idag. Hmm verkade funka för idag var det inga problem längre. Hade jag ridit själv hade jag förmodligen fått lite panik och gjort massor av byten och så hade det kanske bara blivit ännu värre...

Anyway... Musiken som Emil satte ihop igår blev jättebra! (Den innan var bra också men nu är den perfekt!) Jag har varit i Asseduns ridhus och tränat programmet ihop med musiken och det gick tillslut jättebra. Första gången jag red igeom det passade nästan ingenting, men när jag lugnade ner tempot en aning så blev det jättebra. Hoppas jag kan rida så här på tävling nu bara.

På tal om tävling, jag vet fortfarande inte om jag får vara med på söndag eller inte men det är i alla fall helt klart att jag kom med till Strömsholmstävlingarna. Ni kan läsa om den tävlingen här www.stromsholm.com    Om du är intresserad av att åka dit så anordnar Rappestad Ridklubb en gratis bussresa dit på lördagen. Anmälningslista finns på anslagstavlan i stallet. Det finns hur mycket som helst att titta på fältävlan, hoppning och dressyr. Bara Strömsholm i sig är värt ett besök.

Ny onsdagstradition?

Ikväll har jag varit och grillat med ett gäng roliga killar och tjejer i Svartåfors.

image190

Eftersom jag kom lite senare än alla andra så blev det ingen dokumentation av själva grillningen men här packar vi in grejerna i Hannas bil... Sen gick vi på en mysig och ganska fnissig promenad. Bland annat bjöd Arvid på en mycket fin Tommy Nilsson imitation. Ser fram emot mer sång på lördagens femkamp hos Arvid. Blir dock alldeles kallsvettig av att tänka på att sjunga singstar själv. Hoppas jag kan slingra mig ur det på något sätt.

Tack för ikväll och hoppas det är lika fint väder nästa onsdag!







Kommentarer
Postat av: arvid

Ingen kommer undan. Se till att bli vän med din bror igen också.

2008-05-29 @ 13:58:15
Postat av: Ninni

Instämmer med föregående skrivare. Du har inte en chans att krångla dig ur detta. ALLA ska sjunga!

2008-05-29 @ 18:22:58
URL: http://kellandersisters.blogg.se
Postat av: Lotta

Jag ska ju dessutom vara nykter... Arvid, du vill bra gärna att han kommer till festen också va?

2008-05-29 @ 21:30:14
Postat av: Hanna

Ninni ska också vara nykter....

2008-05-29 @ 23:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0