Good news

De bra nyheterna är att jag nu är med i küren på söndag. Det ska bli jättespännande och roligt att få vara med och rida. Det är på ett sätt skönt att gå in i en tävling där man vet redan på förhand att alla andra är bättre än en själv.

Vet att jag inte borde säga så för om man inte siktar högt kan man ju heller inte komma dit, men de flesta andra som är med har ridit GP i flera år och det är ju svårt att mäta sig mot dem. Jag ser det i all fall som en stor ära att bara kunna vara med i de här klasserna. Jag ska göra mitt bästa ( haha) och det kommer att vara jättekul att få vara med! Förra årets tävling följde jag från läktarplats och trodde verkligen inte att jag skulle kunna vara med och rida ett år senare..

Dagen har ägnats åt ett antal lektioner med mycket duktiga elever och hästar. Jag har ridit Ciwi och Generalen och det gick bra. Generalen kändes lite stressad idag men det var också otroligt varmt och fuktigt i ridhuset som jag red i. Tror inte att hans luftvägar mår bra av det därav stressandet. Skönt att tävlingen går ute! Ciwi kändes jättebra och nu när jag kommit på att jag inte ska dra i innertygeln i bytena så funkar serierna mycket bättre!

Jag har ju en häst på inridning just nu också. En arab som heter Babylon. En ganska pigg och vaken kille men verkar väldigt snäll så här långt. De första dagarna här har han longerats med sadel och fått vänja sig med att stigbyglarna ligger mot magen. Det var lite läskigt i början men nu verkar han ok med det. Idag var det dags att "hänga" på honom för första gången. (Han är sutten på för ett år sen, men det har han nog glömt bort) Första gången tyckte han att det var jätteläskigt och hoppade och skuttade lite. Men efter lite övertalning så stod han lugnt och avslappnat. I morgon så ska vi hänga och gå lite samtidigt.


Nu ikväll skulle vi åka och storhandla, men vi stannade till lite i stan och åt kvällsmat på Santinis och glass på Bosses. I stan träffade vi Peters pappa. Jag kände inte igen honom han hade gått ner 25 kg. Helt otroligt på bara ett par månader, jag såg honom för några veckor sedan och då såg han ju såklart smalare ut men nu som sagt såg han ut som en ny människa!  Mirakel nej viktväktarna.

SEn åkte vi till Ikano och köpte present till Sanna som fyller år i morgon. Efter det var vi inte ett dugg sugna på att storhandla (inte pga av Sannas present utan snarare att vi var mätta av all mat och glass) så vi åkte till Tannefors Sluss där Micka jobbar och avslutade denna sköna kväll med en kopp te. Mysigt!

image191


image192


image193


Nu är det godnattdags kram på er allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0