Dottan på väg tillbaka

Nu ska jag inte ropa hej än, men idag kändes faktiskt Dottan bättre än på länge. Jag skrev ju häromdagen att jag tappat lite motivation för att rida henne. Nu har jag testat ett nytt system den här veckan. Igår red jag henne bara i låg rund form, sen var jag ju hos Liane igår också och då fick jag ytterligare lite tips som jag provade på Dottan idag. Trots att hon var spänd från början idag så fick jag henne riktigt lugn och avslappnad. Började även idag i den låga formen och gav mig inte förrens hon kändes bra. Piruetter och slutor och byten gick sen som en dans.

Liane tipsade om igår att man ska rida halsen så rund att underhalsen blir mjuk. Vet inte om ni förstår hur jag menar, men när jag tänkte så så blev hästarna jättemjuka och runda i formen. Alltid lär man sig nåt nytt :)


image125

Kommentarer
Postat av: Micka

Va roligt!! =)

2008-05-09 @ 17:36:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0