Boxholm, kalas hos Vevve och lite annat

Jag hade förberett mig på att skriva ett lååångt inlägg här men jag blev så sur över en grej just så vi får se hur kul inlägget kommer att bli...

Mycket har i all fall hänt sen senast och jag ska inte trötta ut er med några detaljer men här är i alla fall korten som samlats i min mobil under helgen

image182

Ciwi skötte sig jättebra på tävlingen igår och vi kom tvåa i Medelsvår B:3 på 67 %. Vann gjorde Helena Larsson på en DeNiro avkomma (släkting till Camelia alltså).  Vad tycker ni om min nya kavaj förresten?

image183

Laget, bestående av Karin Gomer, Alex Järnkrok och mig kom tvåa den här gången. Linköpingsryttarna vann och nu ligger vi delad etta inför finalen. Mycket spännande!

image184



image185

Ciwi gör sin vanligaste pose. Visar det snygga vitögat. Många tror att han är elak bara för att man ser det vita, men han är snäll som ett lamm...



Kalas i Motala

image186

Vevve & Lina

Världens bästa Vevve har fyllt år och hade lite kalas i lördags. Eftersom jag var tvungen att fixa det sista med kürprogrammet(till ingen nytta visade det sig visst, nej jag är inte ett dugg bitter och sur...) på eftermiddagen så kom vi lite senare än de andra och eftersom Hanna och jag inte skulle gå ut så åkte vi även hem lite tidigt. Men det var väldigt trevligt under den korta tiden vi var där!

image187

Lina, Johanna och Hanna tittar på allt annat än mig...


image188

 Josse provhoppade Quinton för första gången i lördags, det gick så här fint!


Well well

I kväll har jag träffat en wellnescoach. Det var intressant och nyttigt. Jag fick kanske inte lära mig nåt nytt direkt men det kan vara nyttigt att få sig en tankeställare ibland. Bland annat gjorde vi ett litet matschema, där man fick fylla i vad man åt på en vanlig dag. Bara att skriva ner det gör ju att man upptäcker att man kanske inte äter helt rätt. Jag dricker framförallt helt fel. Vatten alltså... På tok för lite, men nu ska jag bättra mig på den punkten. Mellanmål på eftermiddagen ska jag också lägga in. Det blir alldeles för ofta en godisbit eller bara kaffe på eftermiddagen. Inte konstigt att mitt humör inte är det bästa när jag kommer hem på kvällen...

Sen fick jag göra nåt som jag velat göra länge! Ställa mig på en sån där våg som mäter fettprocent och alla möjliga andra grejer. 20% fett finns det i min kropp. Tyckte att det lät jättemycket, men det var det tydligen inte. Sen mätte den också bukfett, det var typ fett som fanns runt organ och sånt (jag kan också ha fattat fel) det var extremt bra tydligen. Det bästa värdet hon sett.

Sen kom vi till min metaboliska ålder (typ hur gammal min kropp är). Här vill jag bara påminna om hur gammal jag var enligt ett vuxenpoängtest som jag gjorde för ett tag sen, 39,7.
Min kroppsliga ålder var 12. Ehhh??? Kanske inte så konstigt att jag jämt måste visa leg...

Sen mätte den en massa andra saker också men jag kommer inte ihåg allt. Kan i alla fall rekommendera att göra en wellnesanalys. Det var kul och gratis.



Ja nu vart det visst ett ganska långt inlägg ändå och nu känner jag mig inte riktigt lika sur längre... Anledningen till mitt dåliga humör är att jag inte kom med till tävlingen på söndag. Det är då küren är. Jag kom med på lördag, men det var för många starter på söndagen. Det hade inte varit så irriterande om det inte var för att jag ringde till de i fredags för att försäkra mig om att jag hade kommit med. Jag fick då till svar att allt var grönt och att jag var med båda dagarna. Nu fem dagar innan så får jag ett mail om att jag är på reservlista. Surt! Men det kanske är någon mening med det...

Nu får jag förhoppningsvis rida küren helgen därpå på Strömsholm i stället. Ha det bra tills vi hörs igen!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad tråkigt vännen! Positivt är ju att du kan festa på lördagen samt följa med mig o Maria o titta istället:-) nu får vi heja på ngn annan än dig dock.....inte lika skoj. Puss!!!

2008-05-27 @ 08:19:32
Postat av: Anna

Men om du är 12 år kanske det finns nån barnklass du kan vara med i? Kram

2008-05-29 @ 13:17:16
URL: http://kellandersisters.blogg.se
Postat av: Salam Zeidan

Jätte fin kavaj!!!

2008-06-01 @ 21:37:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0