Home sweet home

Det är kul att åka bort men det är alltid skönt att komma hem igen. Helgen har i alla fall varit jätterolig och framförallt lärorik! Man blir ju så inspirerad av alla otroliga hästar och duktiga ryttare. Jag är otroligt tacksam och glad över att jag ens kan vara med på en sån här tävling!

Dagens resultat är jag väl halvnöjd över... Framridningen kändes så bra, han har aldrig gjort så fin piaff och passage! Det liksom bara flöt på och han var helt fantastisk att rida. Det gjorde nog att jag slappnade av litegrann och var inte tillräckligt uppmärksam på om han lyssnade ärligt på hjälperna. Det resulterade i att han "la av" lite inne på banan. Det gick i alla fall halvbra tills sista uppridningen. Där började han göra superpassage och när jag sen skulle göra piaffen så trodde han att det var slut och stannade. Och där stod han. Först drev jag på lite försiktigt och till slut fick jag till och med kicka till litegrann för att han skulle vakna från sin halt. (Lite som Piggehistorien för er som hört den...) Hur som helst blev det ett par nollor i protokollet och det drar ju ner slutprocenten rejält. Men det blev till slut 58,5%. Helt ok för att vara andra gången och de missarna.

Nu tar vi nya tag och siktar på Lidköping om tre veckor.

Resan hem gick bra till skillnad från ditresan som blev lite strulig. Magsjuka, bromsproblem, transportbyte osv gjorde att det tog ett par timmar extra innan vi kom fram. Tur i oturen i alla fall att vi upptäckte innan vi åkte att en av bromsarna inte funkade som den skulle. Tack Anders för så snabb utryckning!

Här är lite bilder från helgen...

image6
 Stughotellet Milano som var fullbelagt med tävlingsryttare

image7

Generalen, som kallas för den lilla ballerinahästen av sina medtävlare. Vet inte om han ser det som en komplimang men jag gör det i alla fall!


image8

Jag är inte riktigt så sur som jag ser ut...



image9

Världens bästa ballerinahäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0