Uppe i varv.

Åh jag har tråkigt... Jag är egentligen så trött att om jag bara lägger mig så kommer jag att somna direkt, men jag har ingen lust att sova.  Peter är på jobbfest,  Tilia snarkar och hon har inte en enda gång tiggt om mat ikväll. Det händer inte ofta...

Ja jag får väl helt enkelt blogga lite. Idag har vi haft avslutning på andra ridlägret för året. Avslutningen gick jättebra och barnen var verkligen jätteduktiga. De är så söta när de fixat och flätat hästarna. Idag hade CharmerLotta med sig glittergelé som hon glatt delade med sig av. Alla hästar glittrade och hade bokstäver ritade på pälsen. Gulligt. CharmerLottas blogg kan ni förresten läsa här.

Alla var jätteglada och nöjda med veckan, utom en mamma. Tänk att det finns sådana mammor som inte kan glädjas åt att deras barn haft en otroligt rolig (och lärorik) vecka, utan tycker att de ska bli elitryttare på fem dagar. Går inte in närmare på vad det handlade om för jag har ingen lust att "hänga" ut någon här men man slutar aldrig att förvånas.

Man förvånas också av hur mycket energi dessa ungar har. Full fart från tidig morgon till sen kväll. Många skratt blir det på en sån här vecka, man skulle kunna skriva en hel bok av alla roliga barncitat.



Några av ridlägerdeltagarna. Bilden lånad från Lottas blogg




Igår var Håkan i stallet och skodde en stor häst. Bredvid stod en mycket liten och mycket pratglad tjej. Jag tyckte att hon stod farligt nära och förklarade att hon måste flytta på sig eftersom hennes huvud var i hästens sparkhöjd. Självklart frågade hon då hur det kom sig att Håkan fick stå så nära. Håkan som alltid ska vara vitsig skojade då och sa typ att han redan blivit sparkad och att hon skulle akta sig för att bli som honom.

- VA , skriker hon då, BLIR MAN FLINTSKALLIG?! Sen flyttade hon på sig...

Det tyckte jag var roligt. Säkert inte Håkan...



Värre än att bli sparkad???

Eftersom jag vet att Håkan läser här så är det väl bäst jag tillägger att han är världens bästa hovslagare. Med eller utan hår.
image178




I helgen har vi stort hoppponnymeeting i Rappestad. Nu ikväll har det varit ett stort gäng glada och helt otroligt duktiga människor i stallet och fixat inför tävlingen. Vi hade fullt upp i stallet med att städa iordning allt innan alla som skulle ha uppstallning anlände. Stallet blev jättefint och alla som stallade upp sina hästar var jättenöjda. Alla våra hästar har fått flytta om lite och en del har fått flytta ut, tur att det är någorlunda varmt ute :)

 När jag sen kom ut till tävlingsbanorna var det knappt man kände igen stället. Under eftermiddagen har det byggts ett nytt litet vind och regnskydd mellan sandbanorna. Jättefint och praktiskt! Hoppbanan var uppbyggd på mycket behagliga höjden 40 cm och i parkeringshagen var det flera som campade. Det såg riktigt mysigt ut! Hoppas nu att det blir fint väder i helgen, då kommer tävlingen att bli en succé!

Lycka till alla som ska tävla! Och kom ihåg, det viktigaste är inte att vinna utan att ha roligt med sin ponny! kram på er

Kommentarer
Postat av: Sofie & WB

Varför blir jag inte förvånad över den kommentaren från Håkan hovslagare? Hälsa att vi saknar honom och hans kvicka svar ;-) Lycka till med allt nere i Raptown och hoppas att ni får vackert väder när det skall tävlas. Kram Sofie

2008-06-28 @ 13:28:48
URL: http://www.freewebs.com/superbullterrier/
Postat av: Paria

gud vad jag saknar stallet!!! du anar inte ...:)har i iran e det jattevarmt:P om 3 veckor kommer jag tillbaka och halsar pa alla hastar:) hade sa bra kram /paria

2008-06-29 @ 11:32:44
Postat av: Lotta

Paria: Vad kul att höra från dig!!!! Hälsa familjen så ses vi om tre veckor kram



Sofie: Nä det kommer ganska många vitsigheter från H. Vi ses nästa helg! kram

2008-06-29 @ 19:20:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0