Succé

Om jag får säga det själv...

Helgen har varit alldeles fantastisk! Det har varit sååå roligt att vara med på tävlingarna i Norrköping. Extra roligt att tävla nästan på hemmaplan när det är så många man känner som är med och tittar!

Kompletta resultat finns på www.norrkopingshorseshow.se

Idag fick vi hjälp av Liane på framridningen. Det är stor skillnad på min ridning när hon är med på framridningen. Hon har en hörsnäcka (eller det är ju jag som har den på mig alltså) så hon kan hjälpa mig hela tiden även fast det är stimmigt och stor framridning. Den är till jättestor hjälp, man blir mycket mer fokuserad på sig själv och sin egen häst.

Programmet flöt på riktigt bra. I travprogrammet stämde musiken exakt till musiken. I galoppen blev det ett litet hack på skivan och avslutningen stämde inte riktigt men det var det ju bara jag själv som märkte... Det finns fortfarande massor att jobba med tex att han måste bli starkare i piaffen och piruetterna mindre men jag är verkligen helnöjd! Domarna tyckte detsamma och vi fick 65%. Nytt GP rekord för min del. Vi slutade på en femteplats, sex placeringar bättre än igår.

image194

Från dagens kür

image195

Från fredagens träning. Min högerskönkel har ju blivit mycket bättre... NOT.

image196

Från dagens prisutdelning. Jag står tvåa från vänster. Maria Eriksson Galliano vann före en danska och trea kom Emma Karlsson på Faradera.


image197

På lördagen bjöds ryttare och hästskötare på lunch i VIP tältet. Här är Sanna och jag...

image199

...och Salam och Micka!

Som vanligt hade jag inte klarat en sån här helg utan alla duktiga hästskötare, hundskötare(tack Sanna), mamma och Liane. Tusen tack till er alla! Nu ska jag sova! Kommer inte bli några problem att somna idag :) kram på er!

Kommentarer
Postat av: Katja

Grattis Lotta, bra jobbat!

2008-06-01 @ 22:21:44
Postat av: Sofie

grattis, vad kul!!

2008-06-02 @ 10:34:31
URL: http://sofiesdressyr.blogg.se
Postat av: Ninni

GRATTIS!!!
Alla i fancluben är djupt imponerade. Även om vi såklart visste att det skulle gå så här bra!

Kram.

2008-06-02 @ 16:15:55
URL: http://kellandersisters.blogg.se
Postat av: Lotta

Tack så jättemycket! kram Lotta

2008-06-02 @ 21:50:23
Postat av: anneli

jätte grattis till en så bra placering, tänk att vi har en så toppen duktig tränare.

2008-06-02 @ 23:06:36
Postat av: Sofie & WB

OJ vad häftigt!! La in en liten grattislänkning på framsidan hos oss. Jätteduktigt verkligen! Kram Sofie

2008-06-03 @ 10:41:51
URL: http://www.freewebs.com/superbullterrier/
Postat av: Evelina

Grattis Lotta! :)

// Evelina

2008-06-05 @ 17:44:21
URL: http://aomitsukai.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0