Midsommar i Gryt

Firandet började igår vid ett tiden. Vi åt en snabb sillunch och sen skulle vi åka till ett traditionellt midsommarfirande med dans runt stången. Vi klämde ihop oss allihopa på Pers Kingcabflak och åkte iväg i strålande solsken. Efter ca 200 meter började det dugga och efter ca 500 meter så fullkomligt hällregnade det... Vi vände och åkte hem igen. Ganska blöta, men ändå ganska glada



Här är innan störtregnet på flaket. Peter och Hanna



Hanna



Julia, Kasper och Arvid




Anna och Frida

Det satt tre stackare i bilen också. Vi hade mycket roligare på flaket



Sen blev det singstar. Jag är en tönt och vågar inte sjunga... Jag skyller på ett traumatiskt sångminne från femte klass. Arvid har en mycket rolig version på just det framträdandet.



Hanna och Arvid rockar loss. Riktigt bra scennärvaro tycker jag.




Hanna gillar kubb




Sen drog hon Anna i håret.



Det var ganska kallt. Kasper, Ninni och Malin myser lite i hammocken.

Jag fick med nästan alla på kort. Jens och Per verkar ha gömt sig när kameran kom fram. Mer bilder finns så småningom på Ninni och Annas blogg. Tack alla för en jättetrevlig och lugn midsommar! Speciellt tack till värdparet Ninni och Per som ordnat allt så bra!!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Varför drar jag anna i håret?

2008-06-23 @ 17:30:20
Postat av: frida

för att du var tokfull Hanna-panna!



tack igen för skjutsen Lotta!

2008-06-23 @ 20:37:10
URL: http://fridur.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hanna jag vet inte riktigt, kanske för att du ville spela kubb och ingen annan ville? Eller så hade du en hemlig skada systrarna-kellanderklubb...

2008-06-23 @ 22:56:12
Postat av: Hanna

hmmmm kanske en kombination av samtliga förslag...

2008-06-24 @ 08:38:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0