Till havs.

Hej hej


Denna blogg skrivs på båten hem från Gotland och klockan är kvart i åtta på kvällen, men eftersom det mobila bredbandet tydligen inte funkar till havs så får det helt enkelt publiceras lite senare.


Tävlingen idag gick jättebra! Vi kom tvåa i den första klassen på 69%. Han gick bra men idag blev han lite frustig i traven... Ett tecken på att han går i mer samling kanske J Galoppen funkade bra. Det här programmet passar honom bra med mycket ökningar. En travökning missade jag dock. Jag tänkte lite fel helt enkelt och då blev det galopp


För att hålla en bra takt i rörelserna så tänker jag på ett speciellt sätt. I skritten så tänker jag skritt-skritt-skritt osv. I takt med skritten såklart. I travökningarna så tänker jag antingen trav-trav-trav eller öka-öka-öka. Mycket lättare att hålla takten, i alla fall för mig. Men i den ena travökningen idag började jag tänka passagetakt av misstag. Ett-och-två osv. Då blev det tydligen kortslutning i kommunikationen och det blev ett galoppinslag.


Ett bevis på att tankens kraft är ganska stor. Åt båda hållen...


Andra klassen gick också bra. I traven och halva galoppen. Sen gick det utför... Började med att göra ett byte där det inte skulle vara ett och sen rullade det på. Missade säkert fem bedömningsgrupper och det är lite för mycket om man vill bli placerad. Jag kom ändå trea (två placerade) och bara två procent utanför placering. Hade jag bara klarat kanske tre av de fem jag missade så hade jag förmodligen vunnit. En av domarna sa efteråt att jag ledde stort efter travprogrammet. Sånt är ju alltid kul att höra!



Nu blir det slipning av galopprogrammet inför nästa tävling!


Vi får gå ner till bildäck varje hel timme och titta till Ciwi så nu måste jag gå! Hej så länge!


Kommentarer
Postat av: Linn

hej.. hur har din dag varit?:)

2008-07-06 @ 22:02:07
URL: http://leyni.blogg.se/
Postat av: Liselotte

Grattis till en lyckad helg! Nästa gång håller ni ut till sluttampen också och tar storslam!



Vilken blir nästa tävling för dig och Ciwi och dig och Generalen?



2008-07-07 @ 09:09:26
Postat av: Sofie & WB

Grattis, grattis ni är så himla duktiga!!

2008-07-07 @ 11:02:10
URL: http://www.freewebs.com/superbullterrier/
Postat av: Lotta

Tack! :) Generalen tävlar på Ericsberg nästa gång första helgen i augusti och Ciwi är inte bestämt ännu...



kram Lotta

2008-07-07 @ 17:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0