Fredag & Lördag


Här är lite bilder från helgen.




Hanna Maria & Carro


Vi kom ner ifredags kväll ganska sent. Carro till höger bjöd oss på smarrig pasta och vin. Dessutom erbjöd hon och hennes familj en sovplats i deras lägenhet i Falsterbo. Mycket välkommet :) jag slapp tälta alltså! Efter lite uppladdning med mat och vin tog vi cykeln till kvällens första anhalt. Kaptensgården. Där tog vi en drink i baren och hängde lite med Ebba von Sydow.




Eller inte. Men hon var i baren samtidigt som oss. Längst bak i bild här. Det ser ni väl om ni kisar lite och har lite fantasi. Hehe...

Sen drog vi vidare fortfarande till cykel...



Bra kort. Från pakethållarplats.



Maria och Carro på väg till festen på tävlingsplatsen.


Två stoooora tält fanns på plats och massor massor med folk. Det var jättekul, sen kände vi oss lite gamla och trötta och cyklade hem igen.




Ridande polis fanns på plats och höll ordning på oss. Måste ju såklart förevigas.

Lördag

Lördagen spenderades på tävlingsplatsen. Jag såg en showklass där hoppryttare red dressyr och dressyrryttarna red hoppning. Det var ganska kul att se och ryttarna bjöd verkligen på sig själva. Kul! Bäst var i särklass Erika Lickhammer som red dressyr. Hon gjorde klockrena byten i varje på Mattias Jansons häst Morell. Erika och Mattias var i ett lag och de vann.

Sen såg jag första dressyrklassen GP special. Mina favoriter var Minna Telde och Maria Eriksson. De rider så mjukt och fint, sen att de sitter på väldigt fina fuxar gör ju inte saken sämre ;)





 



 

Per och Ninni kom förbi en liten sväng.


Andra klassen struntade vi i då det började att störtregna. Då samlade vi ihop oss och åkte hem. Ännu gladare på lördagen att jag inte behövde sova i ett tält på campingen.

Kvällen spenderades på ett uteställe i Skanör som heter Badhytten. Jättetrevligt ställe, men alldeles för mycket folk insläppta för min smak. Inget kul när det är 30 minuters kö till att gå in, 20 för att hänga in jackan, 30 min för att köpa drink, och en timme för att gå på toa... Förutom det blir man knuffad hit och dit på dansgolvet av jobbiga människor. Ja men förutom det var det kul...haha så illa var det kanske inte,  jag hade kul däremellan!




Här har vi just kommit hem efter vår nattliga cykeltur. Om ni undrar vad vi gör så försöker vi demonstrera hur vi känner oss efter att ha suttit på pakethållaren hela vägen hem. Faktiskt lite värre än att rida utan stigbyglar.

Tack tjejer för en jättetrevlig helg! Hoppas vi ses igen snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0