Kanske den bästa hästskötaren i världen!


Har vi i Rappestad. De senaste veckorna har jag verkligen haft fullt upp med alla hästar. Fem hästar i stallet att rida plus lite extra hästar då och då. Det tar tid, mycket tid. Fanny har varit med i stallet nästan varje dag och hjälpt till att rida fram och skritta av så att det ska gå lite fortare. Hon gör det bra dessutom. Numera rider hon både Generalen och Ciwi fint på tygeln i alla gångarter. Som sagt, man kan inte ha en bättre hästskötare :)



Ciwi och Fanny






Idag har Tellus åkt hem igen så nu är det fyra hästar ett tag. Eventuellt kommer det en till häst i slutet av veckan. Annars rullar det på med ganska mycket lektioner just nu. I helgen är det ju Vikbolandets dressyrcup och snart går SM i dressyr så det är många som vill träna nu! Jättekul! Jag åker till Liane på torsdag och tränar med båda hästarna. Sen har jag tävling nästa helg på Ericsberg. Ciwi och Generalen går två klasser var. Hoppas att de kommer att vara lugnare än sist de åkte tillsammans... Annars är det ju inte så långt hem...

Hästarna känns i fin form just nu. Jag börjar bli bättre också. Rider en liten stund utan stigbyglar varje dag nu på Ciwi. Mest för att jag inte står ut med mina gnisslande stigbyglar. Jag kommer på det varje gång jag börjar att rida att jag måste byta ut dem men då är jag ju redan i ridhuset... Jag har mammas sadel just nu eftersom Ciwis är på lagning. Hoppas jag får tillbaka min innnan tävlingen.

"Småhästarna" gör framsteg varje dag och det känns absolut inte omöjligt att kunna få 60 % i LA på Sky. Två LA på 60% krävs för att kvala till Ungponnychampionatet. Första starten blir i Örebro i mitten av augusti. Spännande! Mello är också jätteduktig och hon slappnar av mer och mer i galoppen nu.

Nästa vecka kommer Wengo hem igen. Han ska sättas igång lite försiktigt efter vilan och sen ska jag kanske rida honom i division två som börjar i augusti.

Ja det var väl en liten lägesrapport för hästarna just nu. Vi hörs snart igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0