Aj aj aj

Det gör ont nästan i hela min kropp. Mest i ryggen. Nu tror ni säkert att jag ramlat av nån häst men nej. Jag har bara ridit utan stigbyglar. Igår red jag Ciwi i kanske en kvart utan men jag fick så ont (typ kramp i benen) så att jag var tvungen att ta dem igen. Kändes ju inte så bra, så idag var jag tvungen att plåga mig en stund igen. Den här gången på Generalen. Nu kan jag knappt röra mig. Tur att jag har två dagars ridvila i helgen. Vet inte hur det ska gå till att rida fem hästar i morgon...



Varför plågar jag mig nu med detta. Jo, när jag red för Liane senast så påstod hon att hon kunde se ett stort landskap mellan min ända och sadeln när jag gjorde galoppombyten. Jag trodde inte riktigt att det var så illa men jag försökte ändå att sätta mig lite tyngre i sadeln och det resulterade såklart i mycket bättre byten.



Sen fick jag se den här bilden...







Och jag tror jag förstår precis vad det var Liane såg...

Herregud detta måste ju självklart åtgärdas. Därav övningen "rid utan stigbyglar och försök göra galoppombyten i fältsits nu då"    =)

Tror ändå att jag fick sjuor på det där bytet men det hade nog sett snyggare ut om jag suttit kvar i sadeln... Nästa gång jag ska göra byten ska jag tänka på den här träningsvärken som jag har just nu. Sen kommer jag garanterat att sätta mig fint ner igen.

Aj.


PS. Jag har lite ångest över att jag ibland låter mina ridskolegrupper rida utan stigbyglar en hel lektion. Undrar om ni får lika ont som jag har nu... Era stackare. DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0