...

Kollar igenom mobilkameran och inser att det inte hänt så mycket den här veckan. Har inte direkt varit på blogghumör heller..

Idag har vi börjat dagen tidigt med film(peter) och bok(jag) sen åkte vi till scandic på lyxfrukost. Jag är fortfarande mätt :) Sen blev det en sväng till Ikano och shoppade lite schampo och sånt. Peter köpte skor. Jag ska med köpa skor, men jag tänkte åka till Anna(på sportif) och göra det. Sen åkte vi förbi Bosses glassbar och köpte upp mitt presentkort som jag fick i somras. Tre liter glass. Mmmm det blir gott iveckan, ni som vill komma förbi Rappestad och fika är välkomna. Micka har fått en spis nu också så det finns god chans för goda kakor också... I veckan hade hon med sig snickerskaka. Sjukt god ;)



Sara, Micka Sanna och PraktikantHanna. Sara pluggar i Uppsala i vanliga fall men skolan börjar inte förrens nästa vecka så då passade hon på att spendera en heldag i stallet. Mycket trevligt!



Min sadel är tillbaka igen. Den har varit i Danmark på lagning. Kåpan längst ner hade slitits så att det var ett litet hål på varje sida. Jag köpte sadeln för tre år sen och det är bara ett års garanti på sadeln. Sharpman var jätteschysta och stod för hela kostnaden. Väldigt generöst. Måste säga att de är väldigt proffsiga med sadlar på sharpman. Aldrig några problem, de säljer sadlar som passar och om de mot förmodan inte passar så fixar de det direkt. Jag fick dessutom en ny  Wintecsadeltvål när jag frågade vilken som var bäst att använda. Hade jag inte fått en sån när jag köpte sadeln så var det självklart att jag skulle få en nu... Snällt och proffsigt!

En bild kvar...



Nico rymde lite när vi släppte in hästarna häromdagen. Han tog vägen genom lilla stallet ut genom dörren över/genom gödselstacken och runt till stallets stjärna. Han ville ha lite tips inför veckans dressyrlektioner.

Nu ska jag till stallet och rida stjärnan och några till. Kram på er så länge!

PS. Det har hänt fler saker än det här i veckan, men inget jag har några kort på, alltså inget roligt att skriva om DS

Kommentarer
Postat av: Anna

Skor på sportif är helt klart givet! Vi har de bästa!

2008-08-31 @ 16:36:40
URL: http://kellandersisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0