Rabarbertjuvar x2

Idag har jag fyndat hela dagen. Jag började på IKEA med lite av varje. Kaffekoppar, frukostskålar, hundmatskålar och en massa växter. Orkideer och miniormbunkar. Sen åkte jag till Mantorp och Fabriksbutiken. Där hittade jag finare kaffekoppar och lite större muggar. Totalt  blev det 20 muggar idag. Tror att de mindre snygga får flytta till klubbhuset i stallet i stället.

Stannade till vid vårat torp för att plocka lite rabarber och upptäckte till min fasa att någon lagt rabarber(haha) på alla rabarber. Det finns någon som har en mycket välfylld frys med rabarber där ute...



Passade på att titta igenom mormors saker i torpet och hittade den här fina ljusblåa termosen också. Muggarna är från Höganäs och skålarna från IKEA



Sen blev det familelunch på Sjögestad Motell. Micka tillhör ju nästan familjen så hon fick också vara med. Tack pappa för maten!





Det går inte att låta bli att leka en stund med Gucci när man är hemma. Tilia däremot tycker fortfarande INTE om henne.


Sen åkte Josse jag och mamma till Kefly. Det var kul men schabraket hade inte kommit än. Jag shoppade i allafall två par ridbyxor, GoodeRider såklart och en väst. Bilder kommer kanske så småningom.

Eftersom jag köpt några miniormbunkar tidigare på dagen kunde jag inte låta bli att köpa en till farmor också. Hon älskar nämligen ormbunkar. Farmor är piggare igen efter sin hjärtattack, men hon är  inte helt återställd ännu. Jag var fortfarande sugen på rabarberpaj så jag frågade henne om hon hade några rabarber kvar. Det hade hon, men vid stugan i Kråkorp. Men, sa farmor, min granne har massor rabarber! Men inte kan vi ta grannens raabarber sa jag, hon kanske vill ha dem själv! Det trodde inte farmor, så hon gick bestämt och hämtade ett helt gäng med rabarber. Sen berättade  farmor att grannen faktiskt sagt att hon fick ta så mycket hon ville. Det var ju skönt att inte jag också blev en rabarbertjuv.



Tilia i farmor och farfars fina trädgård





Tilia, farmor och stulna rabarber. 



Farmor vill absolut inte vara med på kort.


Nu ska jag ta en liten kvällspromenad och sen njuta av nygjord rabarberpaj. I like semester.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0