Måla måla måla.

Hela dagen har spenderats i stallet. Jag har haft några lektioner och ridit fyra hästar. Dock inte nån av mina egna. Hann inte eftersom vi har målat sargen i ridhuset idag.  Det gjorde inte så mycket att de vilade idag eftersom de gått ganska mycket i veckan.

Fanny, Alexandra, Erika E, Johanna och Emelie har hjälpt till massor med målandet och tejpandet. Tack tack! PelePeter har röjt med grästrimmer runt ridhuset och stallet. Och en massa andra har också hjälpt till med både det ena och det andra. Det börjar bli riktigt snyggt överallt nu. Jättekul när vi alla hjälps åt!

Målandet och röjandet är inte helt klart än men vi tar nya tag i morgon. Om nån känner att den jättegärna målar lite så hör av dig till mig. Jag fixar lite fika.

Nu ska Peter och jag åka och köpa sushi. Hurra! Nori har haft lite sommarstängt men nu är det öppet igen. Eftersom det inte går att äta nån annan sushi efter att man ätit Noris så har jag helt enkelt inte ätit det på jättelänge nu. Ska bli smarrigt. Vi ska dessutom inviga sushisetet som Peter fick av sina arbetskamrater i avslutningspresent.

Peter jobbar bara två veckor till nu sen börjar han på ÅF. Han gör ett totalt branchbyte och börjar med något som han aldrig gjort förut. Mycket spännande och verkligen kul att få en sån chans. Det kommer att bli lite förändringar här hemma då kan man säga. Han kommer att jobba borta ca 10 dagar i sträck. Kommer att bli väldigt konstigt att bo så mycket själv. Vi har ju bott ihop i fem år (ja, vi flyttade typ ihop direkt) och knappt varit ifrån varandra längre än en vecka i sträck. 
 
Vi (eller mest jag) funderar lite på att flytta också. Jag har ringt på några lägenheter men inte tittat på någon än. Nästa vecka ska jag titta på en i Vikingstad(!). Men vi får se, det är ju absolut ingen brådska. Vi trivs egentligen jättebra i den här lägenheten men det blir ju ganska mycket bilåkande varje dag. Vi får se...

Nej nu måste vi åka, sushi väntar.


Kommentarer
Postat av: Erica

Jag skulle kunna måla lite :) Men vilken tid typ ?? :)

2008-08-15 @ 22:24:21
Postat av: Lotta

Mitt på dagen typ, runt tolv kanske... Du är välkommen :)

2008-08-16 @ 00:05:49
URL: http://charlotteesping.blogg.se/
Postat av: Sofie

Antar att det är i det gamla tegelhuset i Vikingstad...??? Det ser jättemysigt ut om det är det i alla fall. Blir ju betydligt närmare Raptown. Lycka till med eventuell flyttning. Din lilla granne bor här hos mig i helgen förresten ;-) Hon fastnade i bloggen också.

2008-08-16 @ 10:13:33
URL: http://www.freewebs.com/superbullterrier/
Postat av: Lotta

Jag vet inte i vilket hus det är riktigt, jag har bara ringt på en annons. Har du sett något på nätet?

Hälsa lilla grannen från mig ;) kram L

2008-08-16 @ 11:24:02
URL: http://charlotteesping.blogg.se/
Postat av: Sofie

Nope inget på nätet men jag vet att Maria som hade Lucifer bodde i en riktigt fin lgh i det gamla tegelhuset för länge sedan (tror jag i alla fall, nu blev jag tveksam ;-) Lägg in lite bilder när du varit o tittat. Kram S

2008-08-17 @ 20:44:00
URL: http://www.freewebs.com/superbullterrier/
Postat av: Sofie

PS. Lilla grannen har en ganska rolig Bilddagbok om du vill titta: http://linneuuaa.bilddagboken.se/p/main.html

2008-08-17 @ 20:45:20
URL: http://www.freewebs.com/superbullterrier/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0