Vårtecken

Plockade just årets första fästing från Tilia. Dags att köpa fästinghalsband alltså. Det är väl inte ett av de trevligaste vårtecknen men men... Såg första humlan för i år också.

Idag har jag hunnit med en himla massa. 6 lektioner på tre ställen, ridit totalt sex hästar och jobbat i stallet en stund. Lektionerna och hästarna har gått bra. En del lite vildare än andra men till slut så fick vi lite ordning på de vilda med =) I stallet idag har vi varit åtta stycken som hjälpt till så det känns ganska lättjobbat just nu. Emmi som nu har haft praktik ett tag är verkligen en klippa och det är jätteskönt att ha någon som kan rida fram och göra iordning hästarna när man har många att rida. Riktigt lyxigt faktiskt. Det känns skönt att veta att hästarna får lite extra ompyssling också. Det hinns ju tyvärr inte med att rykta och putsas några längre stunder annars. 

Idag såg jag startlistorna från Lidköping. Nu känner jag mig jätteladdad inför nästa helg, det ska bli jättekul! Liane ska dit också och det känns ju extra bra att kunna få hjälp på framridningen. Hoppas vi inte startar för nära varandra bara. 

 
Tilia har fått sig en mycket välbehövlig rengöring också, nu blir det inget stall för henne på hela helgen. Tilia hatar att bada men hon gillar att bli fönad.

image56




Nu ska jag göra ett nytt försök att titta på Da Vincikoden, vi får se hur länge jag håller mig vaken idag, God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0